Realizacja zwrotów w e-sklepie – jak ułatwić proces?

Realizacja zwrotów w e-sklepie

Zwroty są nieodłącznym elementem działalności każdego sklepu internetowego. Z pewnością możesz zrobić bardzo wiele, aby ograniczyć ich liczbę, ale na pewno ich nie unikniesz, zwłaszcza że prawnie przysługują one każdemu konsumentowi. Jednak na zwroty towaru lepiej spojrzeć jak na szansę zbudowania większej lojalności wśród klientów. W polityce zwrotów warto zatem postawić na przejrzyste zasady, wygodę i narzędzie, które pomoże zautomatyzować ten proces.

Zwroty, których nie unikniesz

Zwyczaje dotyczące zwrotów w polskich sklepach internetowych są stosunkowo dobrze przebadanym zjawiskiem. Wystarczy spojrzeć na raport „Co (u)gryzie e-commerce? 2021”, aby zauważyć, że aż 18% klientów sklepów internetowych dokonuje zwrotów. 57% spośród nich jako powód wskazuje rozmyślanie się lub pojawienie się nowych okazji zakupowych. Jednocześnie 26% zwraca towar zwyczajowo, zamawiając wcześniej warianty różnych rozmiarów i kolorystyki.

To właśnie towary takie jak ubrania, bielizna i obuwie są najbardziej wrażliwe na zwroty. Prowadząc biznes e-commerce, należy zniwelować za wszelką cenę liczbę zwrotów dokonywanych na skutek błędnego zamówienia, niezgodności towaru z opisem i innych niedopatrzeń, ale jednocześnie pogodzić się ze zwrotami występującymi ze względu na zwyczaje zakupowe klientów.

Przyjazne zasady zwrotów receptą na utrzymanie klienta i wzrost sprzedaży

Co więcej, polityka sklepu dotycząca zwrotów może być postrzegana jako szansa na zbudowanie większej lojalności wśród konsumentów i utrzymanie dotychczasowych klientów. Traktując zwrot, jako naturalny element ścieżki zakupowej należy dołożyć wszelkich starań, by wiązał się on dla konsumenta z pozytywnym przeżyciem.

Zasada jest prosta – zadowolony klient (również z bezproblemowego zwrotu) z chęcią wróci do sklepu i opowie o swoim doświadczeniu znajomym – kolejnym potencjalnym klientom.

W myśl polskiego prawa konsumenci mają 14 dni na dokonanie zwrotu, a zasady dokonywania zwrotów powinny znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego opublikowanego na stronie. Postaw na czytelne i przyjazne zasady dokonywania zwrotu, by budować lojalność swoich klientów.

Automatyzacja procesu zwrotów korzyścią dla obu stron

Oczywiście obsługa zwrotów, podobnie jak obsługa wysyłek jest zajęciem czasochłonnym, dlatego zdecyduj się na automatyzację procesów, dzięki której zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Klient powinien móc dokonać zwrotu przy pomocy zaledwie kilku kliknięć, a tobie wystarczy zatwierdzenie zwrotu zgodnego z prawem w systemie.

Wygodna wysyłka towaru i obsługa zwrotów za pośrednictwem serwisu Apaczka

Jeśli szukasz sprawnego narzędzia, które pozwoli Ci zautomatyzować wysyłki i zwroty, a przy okazji sporo zaoszczędzić, serwis Apaczka – przesyłki kurierskie dla firm to rozwiązanie dla ciebie.

Korzystając z niego zyskujesz dostęp do wiodących kurierów działających na polskim rynku w jednym miejscu i w bardzo atrakcyjnych cenach na podstawie indywidualnego cennika. Narzędzie możesz łatwo zintegrować ze swoim sklepem internetowym lub kontem na platformie marketplace, na przykład Allegro.

Apaczka posiada także dodatkowe udogodnienia dla przedsiębiorców, w tym usługę PRO Returns. Dzięki niej zyskasz pełną kontrolę nad procesem zwrotów, zaś kupujący będą mogli wygodnie dokonywać ich za pośrednictwem linku znajdującego się w mailu dotyczącym dostarczenia przesyłki.

Na tym rozwiązaniu korzystają obie strony – ty oraz twojej kupujący!

zwroty

Realizacja zwrotów w e-sklepie – jak ułatwić proces?
Dodaj komentarz 0
Pracownicy i prezenterzy radia nie czytają komentarzy! Jeśli chcesz wysłać wiadomość prowadzącemu audycje lub poprosić o pozdrowienia, lub piosenkę. Skorzystaj z bezpośredniego kontaktu ze stacją za pomocą Facebooka lub innych dostępnych wymienionych metod kontaktu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone *