Nikt już nie ma wątpliwości co do tego, że to Internet jest aktualnie najlepszym miejscem do tego, aby reklamować swoje produkty i usługi. Dyskusje dotyczą jedynie tego, jakie narzędzia, metody oraz rozwiązania są najskuteczniejsze i najbardziej opłacalne. Reklamy z założenia są oczywiście płatne, dlatego rozgłos i widoczność naszej działalności wymaga pewnego budżetu na ten cel. Istnieją jednak rozwiązania, które działają organicznie. Najlepszym porównaniem jest zatem pozycjonowanie stron WWW, a także reklamy Google ads.
W odróżnieniu od płatnych reklam Google, pozycjonowanie stron WWW to darmowa forma zwiększenia swojej widoczności w wyszukiwarce internetowej. Oczywiście w pewnym sensie darmowa, ponieważ należy podjąć współpracę z agencją SEO, która zatrudnia wykwalifikowane osoby, które posiadają doświadczenie w procesach z tego zakresu. Co zatem sprawia, że wspomniane pozycjonowanie stron WWW jest lepszym wyjściem niż Google Ads?
Czym pozycjonowanie stron WWW góruje nad płatnymi reklamami w wyszukiwarce?
Jeśli posiadamy spory budżet, który możemy przeznaczyć na reklamy w wyszukiwarce Google może osiągnąć dobre wyniki, aczkolwiek metoda ta niesie za sobą pewne ryzyko i nie jest pozbawiona jakichkolwiek wad. Przede wszystkim, pojawiająca się reklama jasno daje do zrozumienia odbiorcy, że jest sponsorowanym przekazem, a zatem ktoś zapłacić za to, aby ten się wyświetlił właśnie w tym miejscu i na to konkretne zapytanie.
W przypadku działań z zakresu SEO jest inaczej. Pozycjonowanie stron WWW powoduje, że nasza witryna organicznie zdobywa wyższe pozycje, a jak wiadomo – internauci darzą znacznie większym zaufaniem właśnie te witryny, które pojawiają się zaraz na początku wyników. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że osoba zainteresowana konkretnymi usługami pominie witryny z płatnymi wynikami, a wybierze pierwszą pozycję, która znalazła się tam organicznie – twierdzi Mateusz Kozłowski, specjalista SEO i SEO freelancer w jednym.
Na co należy zwrócić uwagę decydując się na pozycjonowanie stron WWW?
Na pewno musimy być cierpliwi, aby zauważyć pierwsze efekty działań z zakresu SEO, ponieważ jest to proces długotrwały, ale wymaga też systematyczności. Najlepiej, jeśli zdecydujemy się na stałą współpracę z profesjonalną agencją, która najpierw wykona dla nas kompleksowy audyt, zaplanuje działania, a później będzie je skrupulatnie realizować, raportując nam na bieżąco wyniki. Naszym celem powinno być uzyskanie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania, a kolejno ich utrzymanie, ponieważ konkurencja z pewnością również będzie chciała popracować na tym polu i wywindować swoją stronę internetową tak wysoko, jak tylko się da.