Branża e-commerce jest jedną z tych, które rozwijają się naprawdę intensywnie. Nieustannie się również zmienia, sięgając po coraz to nowsze rozwiązania. Ostatnio dużo mówi się o sztucznej inteligencji, która znalazła zastosowanie także w e-commerce. Gwarantuje ona naprawdę sprawne działanie i przekłada się na personalizację na wysokim poziomie. Wszystko to przekłada się na zdecydowanie większą satysfakcję klientów, a tym samym osiągane zyski. Zobaczmy na czym polega sztuczna inteligencja w e-commerce.
Czym jest sztuczna inteligencja w e-commerce?
Początkowo sztuczna inteligencja w e-commerce oznaczała wyłącznie czatboty i wirtualnych asystentów. Coraz częściej mówi się, że inteligentne maszyny zdominują e-handel. Niektórzy klienci wręcz oczekują takiej zmiany. Żeby daleko nie szukać, coraz częściej w dużych sklepach dostępne są automatyczne kasy, z których ludzie korzystają naprawdę chętnie. Do tego dochodzą automaty telefoniczne i szereg innych rozwiązań, które sprawdzają się naprawdę bardzo dobrze. Można więc przypuszczać, że branża e-commerce nie będzie wyjątkiem i sztuczna inteligencja dotrze również do niej. Fachowcy podkreślają, że należy spodziewać się, że już w 2025 roku sztuczna inteligencja będzie wspierać mocno ponad dziewięćdziesiąt procent interakcji z klientami. Co więcej, mówi się, że automaty będą tak skonstruowane, że klienci nie będą w stanie odróżnić ich od ludzi.
Dlaczego personalizacja jest tak ważna?
Tym, na czym dzisiaj zależy konsumentom jest personalizacja. Dzisiaj duży nacisk kładzie się na to, aby do klientów trafiały w pełni spersonalizowane propozycje zakupowe. Prowadzone badania jasno wskazują, że przekłada się to bezpośrednio na decyzje zakupowe. Im większa personalizacja, tym klienci więcej decydują się wydawać. Sztuczna inteligencja w e-commerce to sposób na skuteczną personalizację. Wdrażając ją w swoim sklepie, możesz być pewny, że zakupy staną się zdecydowanie prostsze dla klientów. Będą bardziej intuicyjne, co pozwoli Ci na odnotowywanie znacznie większych zysków.
Więcej o tym, jak rozwijać biznes online znajdziesz tutaj: https://ux-pm.pl/blog/trendy-w-branzy-e-commerce
Jak obecnie wykorzystywana jest sztuczna inteligencja w e-commerce?
Obecnie e-commerce wykorzystuje sztuczną inteligencję, sięgając przede wszystkim po czatboty, ale o wiele nowocześniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Dużo zmieniło się, jeśli chodzi o konwersację z takimi aplikacjami. Dzisiaj są one coraz bardziej doskonałe, co przekłada się na jakość „rozmowy”. Nieustanne prace nad tym obszarem pokazują, że nierzadko zdarza się, że ludzie w ogóle nie orientują się, że mają do czynienia z automatem. Należy przypuszczać, że z czasem będzie jeszcze lepiej, a efekty zaskoczą wszystkich. Czatboty świetnie sprawdzają się w obsłudze klienta, znacznie ją ułatwiając. Pozwalają zmniejszyć obciążenie ludzi pracą, co ma ogromne znaczenie dla ich komfortu i higieny pracy.
Sztuczna inteligencja w e-commerce to bez wątpienia przyszłość branży. Z całą pewnością można stwierdzić, że prace nad nią i możliwościami jej wykorzystania będą trwać, a uzyskiwane efekty będą coraz lepsze. Za sprawą sztucznej inteligencji prowadzenie sklepów internetowych będzie zdecydowanie łatwiejsze, a szanse na osiągnięcie oczekiwanych zysków dużo większe.